Recept gezonde versie bounty chocolade

Gezonde variant Bounty || Healthy Bounty Balls

Je kent ze wel: die lekkere chocolaatjes met een kokosvulling. De smaak van witte stranden, palmbomen, kokosnoten, zon, een blauwe zee…Yep, ik heb het over Bounty’s. Voor alle liefhebbers van chocolade heb ik daarom een gezonde versie van de welbekende Bounty repen. Volledig vrij van geraffineerde suikers, e-nummers en andere toevoegingen. Precies, zoals je van ons gewend bent: super healthy!

Ik hoor je al denken: ”Ja maar… dit is vast en zeker een heel ingewikkeld recept. Ik trek die zak mini bounty’s wel open”. Hoh, Stop, Wacht. No worries, want deze bounty balls zijn ontzettend simpel om te maken.

Ingrediënten gezonde variant Bounty

Gezonde variant Bounty || Healthy Bounty Balls Bereiding healthy bounty balls

  1. Ontpit de dadels.
  2. Doe de kokosrasp, dadels, honing, het kokosvet en het zout in een keukenmachine of blender. Ik gebruikte zelf een blender. Mix het tot een kneedbaar deeg.
  3. Maak van het deeg kleine balletjes. Wanneer het deeg te nat is, kun je nog wat kokosrasp toevoegen. Is het deeg juist te droog, voeg dan nog wat honing of kokosvet toe.
  4. Leg de kokosballetje in de koelkast.
  5. Breng een pan water aan de kook. Smelt 3/4 van de chocolade au bain-marie in een pannetje boven het water.
  6. Wanneer de chocolade gesmolten is, haal je de pan van het vuur en roer dan de rest van de chocolade er doorheen. Op deze manier zorg je ervoor dat de chocolade de juiste temperatuur heeft om goed te stollen.
  7. Leg een bounty balletje op een vork en rol deze door de chocolade. Helemaal bedekt met chocolade? Leg het de bounty bal, dan op een bord bedekt met een bakpapiertje. Herhaal dit met alle balletjes.
  8. Strooi nog wat kokosrasp over de balletje voordat de chocolade gestold is.
  9. Wacht tot de bounty’s gestold zijn. Dit kun je versnellen door ze even in de koelkast te leggen. Nog een paar uurtjes is je gezonde variant Bounty ready to eat!

Eet smakelijk! Het lekkerste is om de healthy bounty balls in de koelkast te bewaren, dan zijn het lekkerste! Wat is jouw favoriete guilty (free) pleasure? Laat het ons weten in de comments!

Vergeet ons niet te volgen, zodat je op de hoogte blijft van al onze healthy inspiratie!

♥ Facebook
♥ Bloglovin
♥ Instagram

Liefs,

Sharona

9 Comments

  • gerda kleine november 26, 2014 at 9:15 am

    ik kan niet tegen suiker melk lactose

    Reply
    • Sharona november 26, 2014 at 9:12 pm

      Dat maakt het inderdaad lastig vanwege de chocolade. Er bestaat overigens wel lactose, suikervrije chocolade, dat zou een optie kunnen zijn.

      Reply
  • Anneleen november 26, 2014 at 8:56 pm

    Ziet er erg lekker uit! Gebruiken jullie van dat vloeibaar kokosvet of hoe ziet dat er juist uit?

    Reply
    • Sharona november 26, 2014 at 9:14 pm

      Kokosvet is van zichzelf een harde vet soort. Maar als je deze in de blender of keukenmachine stopt dan wordt het langzaam zacht. Ook zou je het eventueel kunnen smelten in de magnetron :)!

      Reply
  • priscilla november 27, 2014 at 6:22 pm

    Oeh ze zien er lekker uit! Alhoewel ik wel echt zin moet hebben in kokos.

    Reply
    • Sharona november 27, 2014 at 7:30 pm

      Ze zijn onwijs lekker, maar je moet wel echt van kokos houden inderdaad.

      Reply
  • Tjitske Anna december 1, 2014 at 2:41 pm

    Ow dat ziet er heelijk uit!

    Reply
    • Sharona december 5, 2014 at 7:55 am

      Ja ze zijn echt heel lekker! En helemaal niet zo moeilijk om te maken :)!

      Reply
  • Patricia december 7, 2014 at 11:31 pm

    ze zien er heerlijk uit en zou het heel graag willen proberen ik kan geen suikers eten vanwege een gbp (maagverkleining) maar nu heb ik een vraag ik lust geen dadels kan je dit vervangen?

    Reply

Leave a Comment