hardlopen

Ik doe mee aan de Leontien Ladies run

Iets meer dan een maand geleden heb ik mij samen met m’n zusje en twee lieve vriendinnen opgegeven voor de Leontien Ladies Run op 20 september. Met mijn zusje ga ik de 10 km lopen. In het verleden (vorig jaar) was dit een piece of cake voor mij, maar helaas is die tijd voorbij nadat ik een hele tijd niet heb hardgelopen en ook nog is weinig cardio heb gedaan. Shame on me! En moet ik dus gewoon ouderwets hard aan de bak! Benieuwd naar hoe ik mij ga voorbereiden op deze run? Lees snel verder!

Leontien Ladies Run

Eerst even wat info over de Leontien Ladies Run. Deze vindt plaats op 20 september in de Rotterdamse wijk Nesselande, aan de Zevenhuizerplas. Rond deze plas loopt een autovrij parcours van 7 km. Het is een prachtig natuurgebied, met aan de ene kant een vogelgebied en de andere kant een strand met een gezellig boulevard. De 10 km loopsters maken eerst een lus en sluiten vervolgens aan bij het parcours van 7 km. Al met al een is het een super mooie route! Alleen daarom heb ik er al onwijs zin in!

hardlopen samen

Elkaar motiveren

Nadat ik mijn zusje had overtuigd om mee te doen voor de 10 km, stelde ik het ook voor aan twee lieve vriendinnen om mee te doen aan de 6,5 km. Beiden zijn ze super goed bezig met afvallen, maar nog belangrijker: een gezondere leefstijl ontwikkelen. Maar eerlijk is eerlijk, beiden waren ook niet echt fan van hardlopen. Maar het zou natuurlijk een mooie stok achter de deur zijn om je op te geven voor een hardloopevenement. Ik ben super super trots op ze, want uiteindelijk hebben zij zich ook opgegeven en ze trainen zo ontzettend hard! Ze denken misschien dat ze geen inspiratie zijn voor mij, omdat ik al wat beter loop, maar integendeel! Hun doorzettingsvermogen is echt een motivatie. En ze bewijzen aan zoveel mensen dat als je iets wil en je er hard voor werkt, dat je alles kan bereiken!

Hoe train ik zelf?

Ik heb mijzelf voorgenomen om minimaal twee keer per week hard te gaan lopen. Daarvan één keer interval en één keer duurloop. Mijn eerst run, na een hele lange tijd, begon ik met 5 km. Ik dacht: ”dat doe ik wel even”. Maar helaas pindakaas, dat viel vies tegen! Even dacht ik: ”waarom doe ik dit? Ik vind het totaal niet leuk hardlopen. Er zijn genoeg andere sporten om te doen. Dus ik stop!” Gelukkig heb ik niet geluisterd naar dat irritante duiveltje op m’n schouder, want na een aantal runs kreeg ik de lol er weer in. Maar natuurlijk kan het niet altijd goed gaan, want kort daarna kreeg ik een blessure aan m’n hiel en daardoor kon ik een aantal weken niet hardlopen. Gelukkig is die zo goed als weg nu en kan ik weer lekker van start.

Irritante streber

Je zou denken dat ik blij zou zijn als ik op 20 september de 10 km uit heb gelopen. Maar nee… was het maar zo’n feest. Ik heb mezelf ten doel gesteld om de run onder de 55 minuten uit te lopen. Waarom doe ik dit mezelf in vredesnaam aan? Ik kan het je niet vertellen haha! That’s me! Ik hoop eerlijk gezegd dat dit me gaat lukken en dat ik genoeg kan trainen voor die tijd en blessures ver uit m’n buurt blijven!

Binnenkort zal ik nog wat hardlooptips met jullie delen, die mij helpen om m’n hardloopprestaties te verbeteren. Lopen jullie ook hard? En heb je een tip die jou helpt om je hardloopprestaties te verbeteren? Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Liefs,

Sharona

1 Comment

  • Linda juli 24, 2014 at 12:37 pm

    ahhh lief! 😀 Ik zie er een klein beetje tegen op… Maar ben ook wel weer enorm trots op ons als we het straks gehaald hebben!

    Reply

Leave a Comment