Rode bieten smoothie

Power smoothie || Rode biet met kokos, banaan en ananas

Blèhh, bietjes!!! Rode bietensap is extreem gezond, maar door de wrange smaak bij weinige een favoriet. Maar haal nou niet gelijk je neus op, want deze smoothie is echt hartstikke lekker en daarnaast een echte krachtpatser. Ideaal om te drinken voor een workout. Lees snel verder waarom deze smoothie zo gezond is en hoe je hem kan maken…

 

Rode bieten smoothie De voordelen van rode bieten

Veel mensen trekken hun neus op vanwege de smaak van rode bieten. Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook geen fan ben van deze groente die toch wel erg een ‘aardsmaak’ heeft. Maar goed zo snel geef ik niet op! Er moet een manier zijn om deze powerfood op een smakelijke manier ergens in te verwerken.  In rode bieten zit veel ijzer dat ervoor zorgt dat je spieren beter werken. Wetenschappers zijn er achtergekomen dat het zelfs ons uithoudingsvermogen kan verbeteren. Daarom zie je steeds meer topsporters hun toevlucht zoeken bij rode bietensap. 

Kort uitgelegd waarom bieten deze geweldige resultaten geven. Bieten bevatten nitraten, die in het lichaam worden omgezet in nitriet. Nitrieten helpen vervolgens het lichaam om de bloedtoevoer te verhogen met zuurstof. En het zuurstof zorgt er vervolgens weer voor dat je spieren sneller hun werk kunnen doen. Simpel toch? 

Maar niet alleen voor de sporter is deze rode bieten smoothie super gezond. Rode bieten zijn rijk aan vitaminen en mineralen. Daarnaast bevatten ze veel antioxidanten en ijzer. Deze antioxidanten ontgiften de lever, zuiveren het bloed en hebben op mensen met bloedarmoede een zeer gunstige uitwerking. Overtuigd? 

Meer weten? Lees het artikel: Beet it! Met bietjes?

rode bieten smoothie

Recept rode bieten smoothie met kokos, ananas en banaan

De hoeveelheid van de ingrediënten in dit recept is genoeg voor 2 flinke glazen.

  • 1 banaan
  • Kwart ananas
  • 1 voorgekookte en geschilde rode biet
  • Blikje kokosmelk 
  • 5 ijsblokjes

Doe de ingrediënten in de blender en pulseer tot het een glad drankje is. Verdeel over twee glazen en voeg eventueel een gezonde topping van superfoods toe, denk aan: kokosrasp, chiazaad en goji bessen.

Drink smakelijk!

Rode bieten smoothie Volg jij good to be you al via Bloglovin’ om op de hoogte te blijven van alle nieuwe healthy artikelen? Zo niet, klik dan hier om good to be you te volgen!

2 Comments

  • Joyce juli 29, 2014 at 4:09 pm

    Ik liep net in de supermarkt met het idee om toch maar eens een rode bieten smoothie te maken en nu lees ik dit recept, zou het toeval zijn? Nu moet ik hem wel gaan maken haha!

    Reply
    • Sharona juli 30, 2014 at 12:37 pm

      Het is echt minder vies dan je denkt :)! Een lekkere romige,zoete smoothie wordt het

      Reply

Leave a Comment