Waarom uit eten gaan geen probleem hoeft te zijn!

Health | Waarom uit eten gaan geen probleem hoeft te zijn!

Een stokbroodje met kruidenboter vooraf, omdat je anders zo lang moet wachten op de eerste gang. Je drinkt een frisdrank of wijntje, want water drinken is zo zonde dat kun je thuis gratis uit de kraan. Dan passeren je het voor-, hoofd- en nagerecht en tot slot een romige cappuccino met een koekje. Uiteindelijk rol je balend het restaurant uit. Dit was niet zo goed voor de lijn denk je. Hoe kan je genieten zonder achteraf met een overvolle maag en een overdosis schuldgevoel naar huis te gaan?

Uit eten gaan ik houd ervan! Allemaal erg lekker, maar niet altijd even handig als je op je gewicht wilt letten. Wanneer je zelden uit eten gaat, is het allemaal niet zo erg, maar als je regelmatig buiten de deur eet, is het goed om te bedenken hoe het anders kan. Daarom wat tips die ervoor zorgen dat uit eten gaan geen probleem meer is.

Waarom uit eten gaan geen probleem hoeft te zijn!

Tips uit eten

  • Sla het mandje met stokbrood en kruidenboter voorafgaand aan de maaltijd over.
  • Neem een licht voorgerecht, zoals een salade of heldere soep.
  • Eet niet automatisch alles op. Vol is vol.
  • Eet maximaal twee-gangen, dus een voor- en hoofdgerecht of een hoofd- en nagerecht.
  • Kies twee voorgerechten in plaats van een voor- en hoofdgerecht
  • Een tafelgenoot die ook op zijn of haar gewicht let? Deel samen een gang.
  • Kies voor kleinere porties als je uit verschillende groottes kunt kiezen.
  • Bestel koffie of thee na de maaltijd in plaats van een dessert.
  • Bestel een fles water bij het eten. Zonde om je dorst te lessen met drie glazen cola (250 calorieën).

Ga jij vaak uit eten en let je dan op wat je eet? Deel jouw ultieme tip met ons in de comments.

Vergeet ons niet te volgen, zodat je op de hoogte blijft van al onze healthy inspiratie!

♥ Facebook
♥ Bloglovin
♥ Instagram

Liefs,
Sharona

1 Comment

  • Mandy januari 28, 2015 at 10:09 am

    Goede tips. Ik zelf ga regelmatig (wekelijks) uit eten, maar ik let dan eigenlijk niet op wat ik bestel. Alleen heb ik het voordeel dat ik snel vol zit; ik bestel geen voor- of nagerechten het van de hoofdgerechten vind ik te porties vaak veel te groot waardoor ik de helft laat staan :’)

    Reply

Leave a Comment